Haziran 22, 2024

PoderyGloria

Podery Gloria'da Türkiye'den ve dünyadan siyaset, iş dünyası

Reuters, bir Türk mahkemesinin bir haber makalesini silme kararına itiraz ediyor

Reuters, bir Türk mahkemesinin bir haber makalesini silme kararına itiraz ediyor

(Reuters) – Reuters Pazartesi günü yaptığı açıklamada, ABD ve İsveç savcılarının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın oğlunun isminin verilmesiyle ilgili bir yolsuzluk şikayetini incelediklerini söyleyen bir Türk mahkemesinin teşkilatın internet sitesinde yer alan bir haber makalesini kaldırma kararına itiraz ettiğini söyledi.

Reuters’in bir kopyası görülen mahkeme kararında, haber ajansına itiraz etmesi için yedi gün süre verildi.

26 Haziran’da yayınlanan bir Reuters özel raporu, ABD ve İsveç’teki yolsuzlukla mücadele makamlarının, bir ABD şirketinin İsveç yan kuruluşunun, Erdoğan’ın oğlunun hakim bir pozisyon elde etmesine yardım etmesi halinde on milyonlarca dolar rüşvet sözü verdiği iddiasıyla bir şikayeti incelediğini söylüyor. ülkedeki pazar konumu.

Raporda, ABD ve İsveç makamlarının ön soruşturma başlattığı belirtildi.

Sonunda, bir kişinin yetkililere yaptığı ve Reuters tarafından incelenen şikayetine göre herhangi bir komisyon ödenmedi.

Aslında, konuyu bilen iki kişiye ve Reuters tarafından görülen şirket bağlantılarına göre, İsveç şirketi Dignita Systems AB geçen yıl aniden projeden vazgeçti. ABD’deki Malik Dignita, projenin kısmen Türkiye’deki “rahatsız edici davranış” nedeniyle iptal edildiğini doğruladı.

Reuters, “Türkiye’nin basın ve ifade özgürlüğüne ilişkin yasal korumalarına aykırı olduğu gerekçesiyle mahkemenin sınır dışı etme kararına itiraz ettiğini” söyledi.

Ajans, “Hikayemiz, Reuters Güven İlkeleri ve küresel kamu yararına adil ve doğru raporlama taahhüdümüz doğrultusunda hazırlandı. Onların yanındayız.”

Türkiye cumhurbaşkanlığı iletişim departmanı, Reuters’in itirazı ve açıklaması hakkında yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Makale yayınlanmadan önce, üst düzey bir müdürlük yetkilisi yorum yapmaktan kaçındı. Bilal Erdoğan, bir avukat aracılığıyla yaptığı açıklamada, yazının yayınlanmasından önce Dignita ile işbirliği yaptığı iddialarının “tamamen asılsız” olduğunu söyledi. Avukat bunun “bir yalanlar ağı” olduğunu da sözlerine ekledi.

READ  Uzmanlar, Türkiye'deki kuşlar için ölümcül havai fişeklerin tehlikelerini vurguluyor

Haberin yayınlanmasının ardından Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, “Bu asılsız haberi servis ettiği için Reuters’i kınıyoruz” dedi. Makalenin “asılsız iddialar” içerdiğini de sözlerine ekledi.

Mahkeme kararı, haberle ilgili 93 internet sayfası adresine erişimin engellenmesine karar verdi. Bazıları orijinal hikayeyi yayınladı, diğerleri özetledi veya alıntı yaptı ya da tweet attı.

Kararda, erişimin engellenmesi talebinin Cumhurbaşkanı Bilal Erdoğan’ın oğlu adına bir avukat tarafından sunulduğu belirtildi. Makalenin oğlunun kişilik haklarını ihlal ettiğini ve “gerçeklerden uzak, belirsiz ve iyi niyetten uzak” olduğunu söyledi.

(Leslie Adler ve Rosalba O’Brien tarafından düzenleme)