Ocak 25, 2022

PoderyGloria

Podery Gloria'da Türkiye'den ve dünyadan siyaset, iş dünyası

Yeni Zelanda ölümü Pfizer COVID aşısıyla ilişkilendiriyor: ‘Aşılama daha güvenli olmaya devam ediyor’

Yeni Zelanda sağlık yetkilileri, 26 yaşındaki bir adamın ölümünün Pfizer COVID-19 aşısının bir yan etkisi ile bağlantılı olduğuna inandıklarını söylediler.

Ön ölüm sonrası analiz, adamın ölümünün olası nedeninin, kalp kasının duvarında iltihaplanmaya neden olan aşının nadir bir yan etkisi olan miyokardit olduğunu belirtti. Bloomberg.

Yeni Zelanda’daki Bağımsız Aşı Güvenliği İzleme Kurulu’ndan yapılan açıklamada, “Mevcut bilgilerle Kurul, miyokarditin bu bireydeki aşıdan kaynaklanmış olabileceğini değerlendirdi” dedi. Bloomberg’e göre Pfizer’in ilk aşısı.

Açıklamada, “Covid-19 enfeksiyonunun kendisinin miyokardit nedeni olabileceği” belirtilirken, “aşılamanın virüs bulaşmasından daha güvenli olduğu” belirtildi.

Kurul ayrıca, “Kovid-19 için Pfizer aşısı ile aşılamanın faydalarının, bu tür nadir yan etkilerin risklerinden önemli ölçüde ağır basmaya devam ettiğini” vurguladı.

Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) sahip olduğu itiraf ediyorum Bazı COVID-19 aşılarından “çok nadir bir miyokardit belirtisi” bildirilmiştir. Örgüt, çoğu miyokardit vakasının 16 ila 24 yaş arasındaki gençlerde meydana geldiğini ve genellikle ikinci aşılamadan sonraki birkaç gün içinde ortaya çıktığını ekledi.

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC) ayrıca dedi “Miyokardit raporlarını aktif olarak izler” ancak “5 yaş ve üzeri herkesin COVID-19’a karşı aşılanmasını önermeye devam eder.”

READ  Kentucky huzurevinde bulunan yeni Covid varyantı, virüs antikorlarından kaçabilen öldürücü mutasyonlar içeriyor