Mayıs 28, 2022

PoderyGloria

Podery Gloria'da Türkiye'den ve dünyadan siyaset, iş dünyası

Mısır medyası sürgündekiler Erdoğan’ın bölgesel sıfırlamasının baskısı altında

Altı yıldır Mısır’ın Al Sharq uydu kanalı İstanbul’dan ücretsiz yayın yapıyor ve Arap dünyasında Kahire’deki otoriter rejime yönelik eleştirileri eleştiriyor.

Ama son aylarda işler değişti. Zayıflayan bir ekonomiyle karşı karşıya kalan Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ticaret ve yatırımı artırmak amacıyla Orta Doğu’daki eski düşmanlarla bağlarını yeniden kurmaya çalıştı. Bu, Arap muhalefeti için ender bir sığınak olan Türkiye’yi yuvaları yapan Mısır kanalları üzerinde yankı uyandırdı.

İstanbul merkezli Al Sharq gazetesinin sahibi eski Mısır cumhurbaşkanı adayı Ayman Nour, Türk yetkililerin defalarca kendisinden istasyonuna yönelik eleştirileri yumuşatmasını istediğini söyledi.

Türk devletinin bölgeyle yakınlaşma peşinde olduğu söylendi. . . Mısırlıların Türkiye’den yayın yapan TV kanallarını kapatmak ve çalışma alanlarını daraltmak için çok net bir şart koyduğunu açıkladı.

Al-Sharq, Türkiye’den haberlerin web sitesinden silinmesi yönünde taleplerle karşılaştı ve kanaldan “Sisi veya Sisi hakkında hiç konuşmaması” istendi. [the] Nur, Mısır Cumhurbaşkanı Abdel Fattah al-Sisi’ye atıfta bulunarak, “İstihbarat şefi veya Sisi ailesinin herhangi bir üyesi” dedi.

Al Sharq, baskıyı hisseden tek kanal değil. Geçen ay, Sisi karşıtı Mekameleen başka bir Mısır kanalı, sekiz yıllık üssü olan Türkiye’deki operasyonlarını sonlandıracağını söyledi.

Duyuru, Erdoğan ile Mısır’ın müttefiki Suudi Veliaht Prensi Muhammed bin Salman arasında oldukça sembolik bir görüşmeden birkaç saat sonra geldi. de kamu açıklamasıMekmelin, Ankara ile eski düşmanları arasındaki yakınlaşmanın bir işareti olarak görülen “saklanma” koşulları nedeniyle stüdyolarını ve diğer faaliyetlerini ülke dışına taşıyacağını söyledi. Türkiye’ye son yıllarda gösterdiği “zarif konukseverlik” için teşekkür etti, ancak “bütün gerçeği aktarmaya” devam etmek için operasyonlarını hareket ettirmesi gerektiğini söyledi.

Mısırlı gazeteciler ve Türkiye’deki muhalefet rakamları, 2013 darbesinde iktidara gelen eski askeri lider olan Sisi’nin, yakınlaşmayı Ankara’nın rejimini kapatmak veya en azından yayınlarını yumuşatmak için kanallara baskı uygulaması şartına bağladığını söylüyorlar.

READ  Alman turistler Türkiye'deki orman yangınlarını yakından takip ediyor ve planlarını düşünüyor

“Tamamlayıcı” programın eski sunucusu ve “Mısır Yurtdışında Mısır Medyası” başkanı Hamza Zobaa, “Muazzam bir baskı olduğu ve bunun medyanın yeniden düşünmesine neden olabileceği çok açık hale geldi” dedi. “Tamamlayıcılar burada kapanacak, çünkü Türk hükümetinin Arap dostlarıyla başını belaya sokmak istemiyorlar.”

Türk Dışişleri Bakanlığı yorum talebine yanıt vermedi.

Ankara, 2011’de Arap dünyasını sarsan ayaklanmaları desteklemeye karar verdiğinden beri Körfez Arap devletleri Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri ile anlaşmazlık içinde.

Sisi iktidara geldikten sonra (Müslüman Kardeşler lideri ve Mısır’ın demokratik olarak seçilmiş ilk cumhurbaşkanı olan Muhammed Mursi’yi devirdi) Müslüman Kardeşler üyelerine ve diğer eleştirmenlere karşı acımasız bir baskı başlattı. Birçoğu, Sisi’nin on yıllardır Mısır’ın en otoriter rejimine başkanlık ederken yönetimine karşı çıkmak için ender bir platform sunan Türkiye’de güvenli bir sığınak aradı.

Ancak Türkiye ekonomisi baskı altındayken ve Erdoğan’ın gelecek yıl yeniden seçilme hedefi yaklaşırken, Türk cumhurbaşkanı geçen yıl ticareti ve yatırımı artırmak ve bölgesel gerilimleri yatıştırmak amacıyla Körfez’deki rakiplerine ve Mısır’a kur yapmaya başladı.

Hareketin en göze çarpan takası, Türkiye’nin geçen ay 2018’de Jamal Khashoggi’yi öldürmekle suçlanan 26 Suudi’nin gıyabında davayı durdurma kararıydı. Kaşıkçı’nın krallığın İstanbul’daki konsolosluğunda ölümü, iki bölgesel güç arasındaki ilişkileri yeni bir dip noktaya getirdi. . Davanın düşürülmesi, geçen ayki yakınlaşmaya doğru giden süreçte Suudilerin önemli bir talebiydi.

Ancak Kahire ile yumuşamanın daha zor olduğu kanıtlandı. Mısırlı ve Türk yetkililer iki tur görüşme yaptı, ancak Türkiye’nin dışişleri bakanı Mevlüt Çavuşoğlu bu ayın başlarında ilerlemenin diğer ülkelere göre “biraz daha yavaş” olduğunu itiraf etti. Türk yetkililerin Mısır’la “temaslarımızı artıracağına” dair iyimserliğini dile getirdi.

Sürgündeki birçok Mısırlı, Erdoğan hükümetinin tutumuna sempati duyuyor ve sürekli sığınak sağladığı için minnettar. Ülkeyi terk etmeleri için üzerlerinde herhangi bir baskı olmadığını söylüyorlar. İstanbul merkezli Orta Doğu ve Kuzey Afrika Editörler Ağı başkanı Abu Bakr Khallaf, ülkedeki yaklaşık 800 Mısırlı muhalif medya çalışanının yaklaşık yüzde 90’ının Türk pasaportuna sahip olduğunu söyledi. Türkiye bu insanların sorununu çözmüştür” dedi.

READ  Türk bankalarının 2025 yılına kadar faizsiz hisse senetleri ikiye katlandı: Standard & Poor's raporu

Ancak şimdi bazıları Mısır muhalefet medyasının bir geleceği olup olmadığını sorguluyor. Kardeşlikle bağları olan Mekamelin taşınacağını söylese de nereye gideceği belirsizliğini koruyor.

Al Sharq halen İstanbul’da faaliyet gösteriyor ancak reytinglerinden etkilendi ve başka ülkelerde stüdyolar kurmayı düşünüyor. Nour, en ünlü yayıncısı Moataz Matar’ın kısıtlamalara bağlı kalmak yerine Londra’da kendi YouTube kanalını kurmaktan vazgeçtiğini söyledi. “Al Sharq”ın sahibi siyasi partisi “Al Ghad”ı Fransa’da tescil ettirdi ve “Türk tarafındaki baskıyı azaltmak” için bazı faaliyetlerini ülke dışına taşıdı.

Nur, “Türkiye’deki varlığımızı mümkün olduğu kadar uzun süre korumak için bazı değişikliklere uyum sağlamamız gerekiyor.” “Ama tabii ki çalışmalarımızdaki bu kısıtlamadan memnun değiliz.”